Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 08-01-2020
W myśl nowych przepisów od 1 stycznia 2020 roku sprawozdawczość oraz ewidencjonowanie odpadów prowadzone są wyłącznie w formie elektronicznej. Aby podmiot obracający odpadami mógł skorzystać z elektronicznej ewidencji, konieczny był wcześniejszy wpis do rejestru BDO, czyli systemu teleinformatycznego, który zawiera dane o produktach w opakowaniach oraz o gospodarujących odpadami. Lista wszystkich podmiotów, które zostały wpisane do elektronicznego systemu, jak i sam rejestr BDO, są ogólnie dostępne. Zatem wszyscy, którzy obracają odpadami, mogą sprawdzić, czy potencjalny kontrahent na pewno działa legalnie.
W tym roku BDO poszerzony został o dwa moduły — ewidencji oraz sprawozdawczości. Wskutek tego podmioty, które są wpisane do rejestru lub dopiero zostaną do niego wpisane, będą prowadzić sprawozdawczość oraz ewidencję w tym właśnie systemie elektronicznym.
Rejestr BDO powstał z myślą o uszczelnieniu rynku gospodarowania odpadami oraz w celu możliwości skuteczniejszej kontroli w tym obszarze gospodarki. Dodatkowo ułatwia on pracę organów kontroli, ponieważ dzięki niemu można łatwo sprawdzić zgodność rzeczywiście prowadzonej gospodarki odpadami z tym, co przedsiębiorca zadeklarował w rejestrze.