Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 13-09-2019
Komisja Stomatologiczna Naczelnej Rady Lekarskiej poinformowała o istotnej zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Do tej pory, na mocy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, lekarze zobowiązani byli do występowania o dokument potwierdzający unieszkodliwienie odpadów, jak również mieli obowiązek przechowywania i udostępniania tego dokumentu. Z dniem 6 września 2019 r. obowiązek ten będzie uchylony. Usunięty zostanie również przepis karny, który dotyczył nie wydania, nie przekazania lub nie przechowywania dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie odpadów. Jedynym dokumentem poświadczającym dopełnienie obowiązków wytwórcy odpadów będzie karta przekazania odpadu.
Samorząd lekarski od początku krytykował obowiązek gromadzenia dokumentów potwierdzających utylizację odpadów. Uwagi na ten temat trafiły m.in. do raportu Zespołu Ministra Zdrowia dotyczącego możliwości uproszczenia regulacji związanych z wykonywaniem działalności leczniczej – jako przykład „absurdu w ochronie zdrowia”.