Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 12-02-2019
Rzecznik Praw Pacjenta przygotował raport, który ukazuje problematykę zgłoszeń kierowanych przez pacjentów na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta w okresie 2015-2018 r. Z całego raportu wynika, że skargi na infolinię dotyczące stomatologii są liczne. Najczęściej dotyczą świadczeń zdrowotnych, choć w okresie 2017-2018 r. notuje się wzrost liczby zgłoszeń w odniesieniu do dokumentacji medycznej.
Najwięcej zgłoszeń dotyczyło odmowy udzielenia świadczenia w trybie nagłym oraz długiego terminu oczekiwania na udzielenie świadczeń – głównie z zakresu ortodoncji i protetyki – oraz odmowy wykonania badań diagnostycznych, w tym badań obrazowych. Prawa pacjentów naruszane były także często w odniesieniu do skuteczności leczenia. Pacjenci skarżą się między innymi na pozostawienie w kanale zębowym odłamków narzędzi stomatologicznych oraz nieprawidłowo wykonane protezy czy implant stomatologiczny. Pacjentom nie podoba się też brak dostępu do wysokiej jakości materiałów stomatologicznych i możliwości leczenia kanałowego zębów trzonowych przedtrzonowych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego.
W odniesieniu do wymienionych skarg pacjentów notuje się z roku na rok coraz większą liczbę zgłoszeń.