Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Na co pacjenci dentystów skarżą się Rzecznikowi Praw Pacjenta?
  • 12-02-2019
 

 

 

 

Rzecznik Praw Pacjenta przygotował raport, który ukazuje problematykę zgłoszeń kierowanych przez pacjentów na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta w okresie 2015-2018 r. Z całego raportu wynika, że skargi na infolinię dotyczące stomatologii są liczne. Najczęściej dotyczą świadczeń zdrowotnych, choć w okresie 2017-2018 r. notuje się wzrost liczby zgłoszeń w odniesieniu do dokumentacji medycznej.

Najwięcej zgłoszeń dotyczyło odmowy udzielenia świadczenia w trybie nagłym oraz długiego terminu oczekiwania na udzielenie świadczeń – głównie z zakresu ortodoncji i protetyki – oraz odmowy wykonania badań diagnostycznych, w tym badań obrazowych. Prawa pacjentów naruszane były także często w odniesieniu do skuteczności leczenia. Pacjenci skarżą się między innymi na pozostawienie w kanale zębowym odłamków narzędzi stomatologicznych oraz nieprawidłowo wykonane protezy czy implant stomatologiczny. Pacjentom nie podoba się też brak dostępu do wysokiej jakości materiałów stomatologicznych i możliwości leczenia kanałowego zębów trzonowych przedtrzonowych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego.

W odniesieniu do wymienionych skarg pacjentów notuje się z roku na rok coraz większą liczbę zgłoszeń.

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS