Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 31-01-2019
Producenci napojów bezalkoholowych w Australii skrytykowali nową kampanię w tym kraju odnoszącą się do zdrowia jamy ustnej, która wykorzystuje graficzną ilustrację próchnicy zębów dla ostrzeżenia konsumentów przed niebezpieczeństwem wynikającym z picia słodkich napojów. Kampania „Rethink Sugary Drink”, która została zainicjowana przez Australijskie Towarzystwo Dentystyczne i tamtejsze stowarzyszenia na rzecz walki z cukrzycą oraz nowotworami, ma zachęcić do wprowadzenia 20-proc. podwyższenia cen za napoje bezalkoholowe. Efekt, jaki mają wywołać grafiki, wzorowany jest na kampanii antynikotynowej, gdzie prezentowane były w dość drastyczny sposób skutki zdrowotne palenia tytoniu. W bieżącej kampanii w zbliżeniu pokazywane są chore zęby ze szkliwem silnie zniszczonym przez próchnicę – jako rezultaty nadużywania słodkich napojów.
Producenci napojów bezalkoholowych twierdzą, że nie ma żadnych dowodów, które wskazywałby na to, iż podwyższenie ceny za napoje słodzone mogłoby zmniejszyć negatywny wpływ tych produktów na zdrowie zębów oraz przyczynić się do zredukowania otyłości u Australijczyków. Przedstawiciele Australijskiej Radi ds. Napojów uznali kampanię za błędną.
Tymczasem Matthew Hopcraft, CEO Australian Dental Association Victorian Branch, nie pozostawia złudzeń:
- Kiedy widzimy ludzi, którzy codziennie wypijają do 1,5 litra bezalkoholowych napojów, to widzimy też efekty dentystyczne i dramatyczny rozwój próchnicy.