Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 14-11-2011
Deweloperzy coraz częściej budują obiekty, w których pomieszczenia docelowo przeznaczone są albo na sprzedaż, albo pod wynajem dla przedsiębiorców. Czy stomatologowi, który chce urządzić w takim lokalu gabinet dentystyczny, bardziej będzie się opłacać inwestycja w zakup czy też w wynajem?
Z obserwacji trendów na rynku wynika, że mniejsi przedsiębiorcy, właściciele małych i średnich firm, wolą nieruchomość przeznaczoną na prowadzenie działalności gospodarczej zakupić niż wynajmować. Inaczej zachowują się wielkie korporacje: im bardziej opłaca się pomieszczenia wynajmować. Biurowce z powierzchnią przeznaczoną na sprzedaż stanowią jednak mniejszość w ofercie powierzchni biurowych proponowanych przez deweloperów czy pośredników obrotu nieruchomościami. Tymczasem wielu inwestorów woli przeznaczyć finanse na zakup lokalu, ponieważ zyskują:
-
pewność, że jest się właścicielem zajmowanej powierzchni i nie zaskoczy ani nagłe wypowiedzenie umowy najmu, ani poważna podwyżka czynszu;
-
możliwość zaaranżowania przestrzeni pomieszczeń według własnego uznania i dostosowanie wielkości poszczególnych pomieszczeń do potrzeb prowadzonej działalności – w przypadku stomatologów jest to szczególnie istotne, głównie ze względu na szereg przepisów, które precyzyjnie regulują wymogi, jakim musi odpowiadać każde z pomieszczeń praktyki dentystycznej.
- Największe zainteresowanie kupnem biur na własność obserwujemy wśród małych i średnich firm reprezentujących branżę prawniczą, ubezpieczeniową, architektoniczną i medyczną. Są to firmy zatrudniające od kilku do kilkudziesięciu pracowników m.in. kancelarie prawne, audytorskie, notarialne, firmy ubezpieczeniowe, pracownie architektoniczne, poradnie lekarskie i stomatologiczne - mówi Piotr Kasprowicz, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju w Monday Development.
Źródło: „Puls Biznesu”